Friday, September 5, 2014

EMAS PUBLIC GOLD - SOLD

Assalamualaikum dan salam perpaduan.

Pada 3hb ni, aku pergi le pejabat Public Gold kat Taman Perling. Memula aku call pejabat, tanya harga jual 20g, dia kata dalam RM25XX. Sampai je aku pun naik. Ada pelanggan lain masa tu. Dalam menunggu, aku pun tanya,
"Beli emas ke?"
"Ya". "Beli juga ke?"
Aku cakap nak jual bar 10g dan 20g.
"Tak pajak ke? Ar Rahnu ada"
"Aku kata gold bar tak diterima. Lagipun kena bayar upah simpan."
Dia pun tunjuk pamplet.
"Sekarang Ar Rahnu Bank Rakyat dan pejabat Pos dah terima bar"
Hmm.. dah berubah sekarang ni. Dulu gold bar ni susah nak pajak sejak Bank Rakyat tak terima. Sekarang dah boleh. Tapi buat masa sekarang aku tak nak pajak. Upah simpan adalah ikut harga emas yang dipajak bukan harga yang dipinjam. Gold bar 20g, upah simpan dalam RM25. Kalau 6 bulan dah RM150. Kalau jual tak de upah simpan. Ada lagi gold bar 20g aku kat pajak gadai Koperasi Permodalam Melayu Johor.
Sampai turn aku, kerani tu, Watie kata 20g bar, RM2600. Aku pun setuju le. Aku tolak sekali bar 10g. Aku ingat paling tidak pun RM2600 bahagi dua, RM1300. Rupanya 10g tu RM1284. Kurang RM16. Silap aku tak tanya dulu. Aku beli emas ni masa tengah tinggi, 20g = RM3600. Aku pun tak nak simpan lagi dan guna duit. Jadi jual le 50g.
Watie kata esok sebelum pukul 6.00 ptg duit masuk Maybank.

2 comments:

Unknown said...

Pinjaman untuk semua jenis tujuan
Kami menawarkan jumlah minima 5,000.00 euro kepada 10.000,00 euro hingga 20 juta euro
Pada kadar faedah yang rendah sebanyak 2% Pinjaman
Tempoh: sehingga 25 tahun bergantung kepada jumlah pinjaman yang anda perlukan.
Pelanggan mestilah
berumur lebih 18 tahun
Urus niaga ini 100% selamat untuk semua pelanggan
Untuk maklumat lanjut mengenai kredit, sila hubungi kami melalui e-mel:
(leonardodorafinance@gmail.com)

DUBAI FINANCIAL SERVICE AUTHORITY said...

Adakah anda memerlukan bantuan kewangan? Adakah anda menghadapi krisis kewangan atau anda memerlukan dana untuk memulakan perniagaan anda sendiri? Adakah anda memerlukan dana untuk menyelesaikan hutang atau membayar bil atau memulakan perniagaan yang baik? Adakah anda mempunyai skor kredit yang rendah dan anda sukar mendapatkan perkhidmatan modal dari bank tempatan dan institusi kewangan lain? Inilah peluang anda untuk mendapatkan perkhidmatan kewangan dari syarikat kami. Kami menawarkan kewangan berikut kepada individu- * Kewangan komersial * Kewangan peribadi * Kewangan perniagaan * Kewangan pembinaan * Kewangan perniagaan dan banyak lagi: dan banyak lagi dengan kadar faedah 1%; Hubungi Kami Melalui e_mail: (financialserviceauthority400@gmail.com)



WhatsApp: +60 112 569 3785