Thursday, September 27, 2012

AUTOMATIC TRANSMISSION2

Assalamualaikum dan salam perpaduan,
Sebenarnya semasa aku tukar ATF dulu, aku ada tanya kedai Maxlee tu, automatic tansmission tu ada filter ke, dia kata tak de. Aku tanya member, dia kata wira ada, saga tak pasti.Sebelum aku balik JB, aku pergi library buat research kat youtube. Aku taip "gear automatic repair".
Gear automatic ni bidang baru bagi aku. Aku tanya bengkel pun dia kata "tukar gearbox", tukar ATF. Gear automatic aku ni pun aku macam heran jugak. Macam berhantu. Masa kat JB, aku tengok 'stick dip' dia tak jejak HOT tapi bila sampai Batu Pahat 'stick dip' menunjukkan lebih dari HOT. Kebetulan pula aku isi minyak power steering. Minyak power steering kurang, minyak gaerbox melimpah. Aku cerita kat member, dia gelakkan aku.

No comments: