Thursday, November 27, 2014

AIR COND; SIANG PANAS, MALAM SEJUK

Assalamualaikum dan salam perpaduan.

Minggu lepas aku bawa kereta iswara. Air cond memula sejuk, lepas tu panas. Aku pun buka tingkap. Dah banyak kali berlaku. Aku pun parking kereta kat kedai minyak dan buka bonet. Memang sah, kipas kondensor tidak berpusing. Aku pun putarkan kipas tu, pusingle slow.
Petang tu aku pergi kat kedai Taman Johor. Aku kata nak kipas kondensor. Kedai ni bagus sikit. Tak kira staf lelaki ke perempuan, mereka akan pergi tengok sendiri kipas kat kereta.
" Nak ori ke China? "
" Ori RM130, China RM30 "
Aku amik China.
Balik aku suruh anak aku pasang. Aku pesan tanda putaran kipas sebelum buka. Cuma buka 3 nat dan 3 skru. Akhirnya kipas berjaya dipasang dan aircond sejuk seperti sediakala.

No comments: