Friday, March 21, 2008

AUDIT ISO

Institut aku kena audit...
17-19 Mac yang lalu

Bila audit je, semua gelabah
dari golongan marhain sampai golongan bawahan
nak kekal prestasi baik
takut terjumpa benda yang salah
tidak akur
tersungkur

maka
berlakulah pengumuman-pengumuman
hantar ini dan itu
sebelum sekian-sekian tarikh
itu pun dikira telah amik tindakan

telefon berdering-dering
bilik cetak sampai habis kertas
mencetak pelbagai bahan
dari sukatan-sukatan
borang-borang
minit-minit mesyuarat
hebatnya audit ni..

aku??
aku lelaki, kan?
ingat nak control hensem dan mancho
tapi gelabah juga
audit nak tengok hasilkerja
dari 1 sept 2007 sampai 14 Feb 2008

Nak tahu apa berlaku?
Tiba-tiba je
Perancangan Semester 2007 aku hilang
kena buat balik le
aku pun bukan pandai simpan dalam fail

agak-agak nak failkan, ada le..
agak-agak lupa, hilang le..

masalahnya nak rujuk kat mana?
dokumen Feb 2007 dah lupus
dokumen Mei 2005 lagi le tak de
kat web ada Feb 2008 je
(cepat pulak pegawai dokumen tukar)
KJ pun panik
hancuusss

Telefon le kekawan
minta copy pen drive
minta emel kan itu ini
kena sebut betul-betul
LAM kena betul PT09-01, PT09-02, PT09-03
versi kena betul Mei 2005, Feb 2007, Feb 2008

Akhirnya
nama aku tak dalam senarai kena audit
lepas siksa kejap

Lega???
tidak lagi
Ogos nanti dia mari lagi..

Jumpa lagi..
Aku tunggu..
Aku lelaki..

No comments: