Wednesday, October 14, 2009

BEKAM 2

Assalamualaikum dan salam perpaduan

Bekam merupakan satu proses pembuangan angin dan darah kotor dari badan. Ia merupakan salah satu sunnah Rasulullah. Jadi tak salah mencuba. Kalau kat tepi jalan tu ada yang menggunakan buluh dan cawan kaca yang dipanaskan dengan api spirit.


Aku memang ada satu set bekam ni. Beli kat internet. Set ni ada satu pam dan 6 cawan. Cara penggunaannya adalah pam cawan tu kat badan dan tunggu 15 minit. Kesan tompok yang merah gelap menunjukkan terdapat angin dalam badan. Kalau tiada perubahan warna maka tiada angin. Bertompok-tompok le badan aku ni. Aku juga ada panduan bekam yang aku download dan print. Lepas tu rujuk tompok tu dengan jenis penyakit yang ada.

Alhamdulillah esoknya aku dah OK. Aku kena kerja. Aku kan lelaki

No comments: