Tuesday, October 20, 2009

SELIPAR

Assalamualaikum dan salam perpaduan

Hari ni aku nak cerita pasal selipar anak aku. Sepasang selipar anak aku ada dalam van. Sebelah seliparnya tercabut. Aku dah betulkan dan aku tengok memang ada sepasang selipar. Lepas tu anak aku cari selipar dia, dia kata ada sebelah saja. Aku pun pelik. Sepatutnya ada dua.

Pagi tu aku hantar anak aku kat sekolah menengah dan patah balik pergi kerja ikut jalan yang sama. Memang tak de apa-apa objek kat atas jalanraya tu pagi tu. Tetapi tengahari tu waktu aku nak buat U-Turn, ada objek betul-betul terletak kat garisan putih putus-putus tengah jalanraya tu. Isteri aku kata "SELIPAR!!". Aku berhenti dan anak aku pun ambil objek tersebut. Yang hairannya, saiz, warna dan jenis selipar ni memang sepadan dengan pasangan sebelah yang ada dalam van aku.

Berbagai persoalan bermain di fikiran..
  • macamana selipar tu boleh ada kat luar van?
  • siapa yang letak?
  • kenapa pagi tadi tak ada?
Aku pun tak de jawapannya.

No comments: