Tuesday, February 23, 2010

PLUS 4

Assalamualaikum dan salam perpaduan

Hari ni Man dah pasang distributer, tapi tak berfungsi. Dia kata nak tukar semula kat kedai esoknya. Lusanya Man dapati suis karborator aku rosak. Masuk fius je terbakar/putus. Dia panggil kawan dia, pomen elektrikal pula. Akhirnya kereta aku dapat bergerak setelah wayar suis tu dipotong. Ada le kesan senggut dan mati apabila gear free.

Aku tak kisah, yang penting aku dapat balik JB. Sampai JB nanti usahakan lain. Aku bayar harga upah dan barang yang dibeli. Aku memang berterima kasih pada Man ni. Dalam beberapa hari ni, banyak aku belajar dari Man. Mengenai pelbagai jenis enjin seperti Merc, Volvo, BMW dan Proton. Dia juga pernah menjadi juri pertandingan tangan emas (satu pertandingan berprestij dalam bidang kemahiran) dalam bidang automotif.

No comments: