Tuesday, February 23, 2010

REFERRER : SAMAD

Assalamualaikum dan salam perpaduan

Ayah aku ajak jumpa pakcik Roslan. Dia ni mekanik kat MADOS dulu. Dia banyak tolong keluarga aku dalam hal kenderaan. Dia pernah pasang clutch plat van lama aku dulu, repair kereta ford aku (firing order salah) dan lain-lain. So bukan calang orang le. Jadi aku pun pergilah.

Bila dia cerita kerosakan elektrik, dia cadangkan satu nama SAMAD, pakcik dia sebelah isteri. Masalahnya, masa tu dah tahun baru Cina. Kedai tutup. Dia suruh datang hari Isnin. Aku pun datang. Tapi tak banyak membantu sebab kedai masih tutup. Paling cepat pun Rabu atau Khamis baru buka.

Nak dijadikan cerita, hari Khamis tu van aku dah mendak. Nak naik bukit pun tak boleh. Hari Jumaat malam aku terpaksa telefon ayah aku sebab nak pakai kereta dia untuk beli makanan ikan.

No comments: