Monday, June 14, 2010

LALAT & MC D

Assalamualaikum dan salam perpaduan

Hari tu aku pergi jalan-jalan lepas tu aku singgah restaurant MC Donald. Aku pun order le makan. Tapi hidangan tu datang dengan pakej khas, LALAT.


Aku hairan le, restoran makanan segera berjenama luar negara ni. Mengikut pembacaan aku dulu, Mc Donald pernah menutup operasi salah satu restorannya di luar negara kerana kehadiran seekor lalat.
Tapi kat sini, pengurusan tak kisah pun bila pelanggan makan bersama lalat. Gambar lalat ni bukannya kat dinding atau lantai tapi atas MEJA MAKAN. Dan bukan kat outlet sini saja, kebanyakan outlet kat Johor Bahru ni membela lalat.
Kalau lalat kat Highway Machap tu orang kecoh sampai hilang selera, aku rasa pengurusan dah ambil banyak tindakan seperti pintu berlapis (double door/ compartment), kipas industri tapi Mc Donald ni memang tak kisah pun.
Aku rasa pengurusan tertinggi Mc Donald ni kena le round, turun padang. Tak pun report kat majlis.

No comments: