Tuesday, November 30, 2010

BIO AURA

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Pada 18 Nov hari tu aku terima call dari seseorang. Dia nak minta sampel air bio aura dan minta aku demo kebaikan air ni. Aku pun datang le. Tunjuk le demonstrasi macam kat blog aku tu. Dia sedang compare bio aura dengan jenama lain, dia kata dia akan call kalau jadi.

21 hb tu dia call kata nak beli. Aku pun pergi rumah dia, 123 jalan mas 3, taman mas bawa satu set bio aura. Aku pasang le dan run test air. Tak sampai 5 minit, terdapat kebocoran pada katrij E. Aku call CDM Lynn, dia kata bawa balik stokis. Aku pun buka set tu dan balik. Aku janji customer tu esok nak datang pagi.

Esoknya aku pergi le stokis. CDM Lynn kata tak boleh tukar gitu je. Kena beli katrij baru RM135, katrij tu dia hantar balik syarikat. Aku pun argue le, baru 5 minit dah bocor. Garranty macamana? Takkan customer tu nak keluar duit RM135 baru pakai 5 minit je. Beli dah le RM2080, pakai tak sampai 5 minit kena keluar RM 135 lagi, gile ke! Dia pun belit le, benda dah lama, simpan tak betul, kalau syarikat tak gantikan nanti stokis rugi jadi agen/ customer kena tanggung kos tu. Macam ni berniaga rupanya. Dulu masa nak suruh join, manis mulut, baik bukan main. Ada masalah, kita tolong awak, sekarang mana kata-kata dulu? Dah kaya sombong takut rugi. Bila aku bising, dia kata orang lain pun rosak juga, dah beratus-ratus tak bising pun.

Aku janji hari ni nak pasang set hari ni tapi dia kata sebulan baru syarikat respon, nak ganti atau tidak. Dalam masa yang sama costumer tu nak set lain, bengang betul aku. Banyak masalah kalau test masa ambik set ni dari stokis. Pertama mesti lalukan air dalam filter A. Bila lalu je air, warna filter tu akan bertukar kuning -confirm punye. Nak jual baru tentu kena beli filter baru RM74, kena beli hos baru RM33. Siapa nak tanggung kos ni? Dah le beli RM2080, aku kena keluar duit lagi kalau rosak. Dulu aku ada le ingat nak tolong jualkan set kekawan yang tak jalan. Tapi kalau dah jadi macam ni, aku dah tak percaya dengan CDM Lynn ni. Pergi mampus le dia! Abis satu set yang ada pada aku ni, habis le.

No comments: