Saturday, November 20, 2010

SUIS LAMPU ROSAK

Assalamualaikum dan salam perpaduan

Malam raya haji ari tu, aku keluar makan dengan family, ayah dan ibu aku. tengah nak parking tu, aku tutup lampu besar, tiba-tiba ada macam spring tendang. Lampu susah nak tutup. Mesti suis lampu ni rosak. Lepas makan, aku minta ayah aku songsong balik rumah pasal lampu besar takde.

Dulu member pernah cerita buat suis dia rosak juga, dia buat kat Jalan Datuk Sulaiman, Taman Century depan kedai 88. Aku pun pergi tanya boleh repair ke? Dia jawap kena tukar satu set, sparepart sudah ada jual. Satu set tu termasuk le suis signal, wiper, lampu kecil, besar dan tinggi. Upah tukar cuma RM18 je.

Aku pergi kedai sparepart, harga cuma RM65. Aku kena beli juga le kalau tak tak boleh keluar malam. Lepas tu aku pergi kedai tu semula. Dia buat tak lama dalam 30 minit je. Lepas ni nak buat speedometer lak. Meter speedometer tu RM165 tak tahu bila nak betulkan??

No comments: