Saturday, December 25, 2010

HOME STAY

Assalamualaikum dan salam perpaduan

Hari Selasa 21.12 aku pergi Batu Pahat dengan family. Roslan pun datang dengan family. Dia tinggal kat D'impian Inn, berhampiran Kampus Pusat Bandar UTHM. Aku sampai kemudian, nak check in kat sana juga tapi dia kata tinggal yang RM225. Mahalnya!

Lepas tu aku gi UTHM nak uruskan pendaftaran kat PPS, bayar yuran dan ambil sijil seminar PGS dulu. So nak jadi story, jumpa Roslan kat PPS. Aku kata le tak de tempat nak bermalam dan bercadang nak tidur kat rumah tamu. Sebenarnya semua universiti ada rumah tamu dan student macam aku boleh menyewanya jika ada kekosongan. Roslan kata ada homestay RM120, tiga bilik, 2 aircond. Kebetulan pulak rumah tamu penuh kerana ada debat emas. Aku call Roslan dan dia kata ada kekosongan.

Pukul 5.00 petang, tuan dia datang bawa kunci. Rumah teres satu tingkat. Bila masuk rumah, ada 3 bilik tapi satu tu dia buat stor. 2 bilik ada aircon, ada dapur gas, washing machine, air bertapis dan peti sejuk. Malam tu aku tidur situ. Homestay tu milik KOSNAN BIN SUNDA 0197242171/ AMINAH 0197386921. Puas hati juga dan aku rekomen le sapa-sapa yang nak cuba.

No comments: