Monday, December 6, 2010

BANDAR DATO ONN

Assalamualaikum dan salam perpaduan.

Aku ada rumah kat Bandar Dato Onn. Aku sewakan pada student. Student tu pun dah keluar pada pertengahan Nov lepas. Jadi aku kena cari penyewa baru. Aku iklankan kat mudah.my. Ramai juga yang respon. Ada dalam 20 orang juga.

Macam-macam kerenah, bila call nak tengok rumah je, aku kena pergi. Memula dulu rumah aku kosong je. Lampu guna wayar dua lembar yang putih dan putih line merah/biru. Lepas kena kutuk dengan prospek, aku tukar lampu kalimantang. Aku tak buat kabinet, tak de renovate pun. Banyak juga permintaan minta buat grill. Kipas dia semuanya remote. Aku survey kipas remote tu sampai RM300 sebiji. Kalau ada 7 kipas, 7 x RM300 = RM 2100. Itu yang sebulan pasang satu kipas. Grill aku buat sikit-sikit sampai complete. Design simple, kotak je.

Sampai 30 Nov aku dah risau. Tak de orang yang berminat nak sewa. Maksudnya bayar deposit dan sewa bulan Dis. Setakat cakap confirm, tunggu 2-3 hari banyak le. Pada 2 Dis, ada seorang prospek datang tengok rumah dan bayar deposit. Aku kata aku serah kunci bila dah bayar penuh. Dia janji nak bayar penuh esoknya. Esoknya dia call, datang bayar dan aku bagi kunci rumah pada dia. Alhamdulillah.

Walaupun dia dah bayar, aku tak sedap hati juga le. Aku lengkapkan kipas dan lampu dengan duit deposit dia. Ada satu kipas dengan lampu tu tinggi siling mencecah 17kaki, gayat juga. Aku buat tangga tegak dengan staging nak pasang. Nasib baik anak-anak aku tolong, kerja setengah mati wooo. Tadi aku baru pindahkan besi grill lebih aku ke Larkin. Kira rumah ni dah clear dan sedia didiami.

No comments: