Saturday, September 6, 2008

USIA TUA

Assalamualaikum dan salam perpaduan

Semalam aku tengok crite Galaksi. Kisah pelakon-pelakon menyambut puasa pada usia tua, antaranya Pak Uda, Kuswadinata dan M.Rajoli. Kesian aku tengok bila diselitkan klip mereka di hospital. Ada yang bersimen, wayar berselirat, terapi dan pengorbanan isteri dan anak-anak. KLIK SINI Ada sedikit yang berkesan kat hati aku. Aku bertanya pada diri..

apakah aku akan jadi begini bila tua nanti?
Memang tua tidak dapat dielak. Masa terus berjalan. Soal penjagaan kesihatan amat penting melibatkan pemakanan dan gaya hidup sihat. Sebab tu sekarang ni aku ada mengambil beberapa vitamin dan supplement. Tapi aku malas sikit nak bersenam.

Kekadang aku kagum dengan ayah aku. Walaupun umur 69 masih sihat berjalan, bawa kereta dan mata masih terang. Ada le amalan orang dulu-dulu. Aku harap aku sihat sampai tua, tak nak menyusahkan anak-anak. Tak nak belah sana-sini, tak nak wayar berselirat atas badan.

No comments: