Tuesday, January 11, 2011

LAWATAN ILMIAH

Assalamualaikum dan salam perpaduan.

Hari ni Mian SMS, dah bayar sewa.

Semalam aku pergi ke UTHM. Aku nak cari bahan untuk tesis aku, ambil borang geran insentif siswazah, nak bayar duit sewa asrama. Aku tumpang member aku, Noor Hakim Rafai. Dulu dia ni satu sekolah teknik JB dengan aku. Lepas tu aku jumpa semula masa buat master kat UTM. Sekarang dah jadi pensyarah kat UTHM.

Banyak le cerita keluar pasal sekolah, cikgu, member-member yang dah lama tak jumpa. Urusan bayaran sewa dan pertanyaan borang tak selesai kerana Shafei pergi melawat pada waktu pagi dan solat masa petang. Ini kan masa kerja. Geram betul aku.

Dalam pukul 2.20 ptg, Normah telefon aku, "kau tau tak geng IPG nak pergi EPRD?". Tersentak aku, "pukul berapa?". "6 ptg mesti ada kt IPG!". Aku tak bawa baju lak tu. Kalau tak aku boleh naik kat Ayer Hitam je. Aku telefon Hakim, dia kata nak balik pukul 5.00 ptg. Aku call Zairy kata nak ikut minta bas tunggu. Aku sampai lewat sebab hujan sangat lebat. Dalam 6.50 ptg aku sampai dan bas pun jalan.

Lebih kurang pukul 12.30 tghmalam, aku sampai putrajaya. Mereka dah booking 3 kuaters dengan setiap kuaters tu sewanya RM50 sehari. Ada le sikit collection untuk sewa, minyak, tol dan bayaran saguhati pemandu. Kalau dah kaki mengeteh, malam tu ngeteh sampai kul 2.30 pagi. Esok nak bangun pagi. Pukul 7.00 pagi nak bergerak ke EPRD.

No comments: