Tuesday, February 18, 2014

CIMB LEBIH TERUK LEPAS PENYENGGARAAN 2

Assalamualaikum dan salam perpaduan.

Cerita ni sambungan dari CIMB LEBIH TERUK LEPAS PENYENGGARAAN 1.
Jadi 14hb tu aku pergi lagi ke CIMB Kebun Teh. Sebab kalau pergi CIMB lain tentu kena tukar kadATM. Memang aku conform le sebab terbukti CIMB kerja tak senonoh.
Sejak kedatangan aku 6 Feb 2014 ke CIMB Kebun Teh, nampaknya CIMB tak buat apa pun untuk menyelesaikan masalah aku. Bila sampai baru le nak cari punca telefon sana-sini. Akhirnya, menurut pegawai tersebut, aduan telah dibuat di ibu pejabat CIMB, KL.
Aku dicadangkan sementara kad ATM aku disiasat, aku boleh mengeluarkan wang melalui buku simpanan. Aku pun ingat nak keluarkan semua dan pergi le kat kaunter. CIMB ni tak isi borang nak keluarkan duit. Bila nombor dipanggil, aku pun pergi kat kaunter, bagi IC. Pegawai tu minta aku imbas jari. Memula sekali, kali kedua, kemudian kali ketiga. Aku agak cip IC aku rosak. Lepas tu pegawai tu panggil superior, 3 pegawai  datang tengok skrin komputer. Kalau superior terperanjat, aku lagi le. Aku cakap dengan dia, jangan main-main. Ini bank masuk gaji saya. Dah 2 minggu xleh keluar ni.

Superior dia kata "encik xleh keluar pakai buku. Sistem CIMB mendapati aku dikategorikan sebagai "DECEASED" setelah sistem di "upgrade". "DECEASED" adalah istilah pemegang akaun telah meninggal dunia. Sebab itu semua urusan akaun aku 
Aku meninggal dunia? 
Betul le CIMB ni. Dia kata penyelesaian tidak boleh dibuat secara dalam talian melainkan aku perlu menyelesaikan sendiri dengan CIMB Kota Tinggi yang jaraknya lebihkurang 100 km pergi dan balik dari CIMB Kebun Teh. Aku tengah bekerja dan merasa upgrading CIMB ni tak berbaloi kalau perlu menyelesaikan masalah ini secara manual atau luar talian ataupun datang sendiri ke CIMB lain.
MEMANG TERUK CIMB ni.

No comments: