Friday, February 14, 2014

PEMERIKSAAN PUSPAKOM

Assalamualaikum dan salam perpaduan.
Aku pergi pemeriksaan puspakom pada 13.1.2014.
Keputusannya gagal kerana brek dan gelincir sisi.
Aku pun cakap le kat brother tu aku baru buat alignment seminggu,
Dia kata saya bukan kedai alignment, saya test je. Mesin kata gagal.

Aku tak puas hati sebab seminggu sebelum inpection tu aku tukar tayar depa 2 biji, lower arm dan buat adjust chamber dengan alignment. Lepas tu buang minyak brek dan tukar baru.
Inspection kedua sebelum 12.2.2014. Jadi 10.2 tu aku gi kedai kata nak alignment dan baru alignment sebelum inspection. Dia kata kalau dah alignment tapi masih gagal, kena check benda lain. Dia pun check,
katanya lower arm kanan yang aku baru tukar tu dah rosak lagi, stering box rosak, stabilizer bush rosak.

Mak oii, banyaknya. Aku tanya le cost, lower arm tu RM128, stering box RM280, stabilizer bush RM60. Duit pun tak berapa ada sebab kad ATM CIMB aku tak boleh guna. Sistem rosak. Aku tak buat le. Esoknya aku cari Zaini, Alhamdulillah lepas.

1 comment: