Monday, January 12, 2009

BERCUTI PART 2

Assalamualaikum dan salam perpaduan,

Pada 26 Dec 2008 aku ngan family bercuti kat Mersing. Aku nak sambut ulangtahun perkahwinan di sana. Dapat hotel Sri Malaysia, walk in je. Aku amik bilik 110, satu katil besar dan satu katil kecil. sesuai le dengan family aku 7 orang. Kena RM185.00, no discount, school holiday. Masa dia minta IC aku kata dah ada rekod (macam gi klinik je). Dia pun check kat komputer dia dah siap sebut no van aku. Settle.

Aku pilih hotel ni sebab ada kolam orang besar dan kanak-kanak. Aku dan anak-anak boleh mandi. Selain itu aku pun dah abis kelas KDC dan kerja kawin anak saudara aku dah selesai lepas 4 hari 3 malam mengerjakannya. So lapangkan fikiran le ngan keluarga. Mersing ni isolated sikit, aku suka. Dia terkenal dengan jeti untuk ke pulau-pulau seperti Pulau Sibu, Pulau Tinggi dan lain-lain. Selain itu perusahaan berasaskan ikan seperti keropok lekor, ikan kering, sotong kering ada diusahakan oleh penduduk berhampiran pantai.

Esoknya, aku pergi sarapan ngan keluarga. Xde extra charge sebab kupon untuk 4 orang dewasa. OK le tu. Lepas tu aku masuk kolam le berenang sampai kul 11.00 pagi. Balik bilik mandi dan bersiap tuk check out. Aku singgah pantai dia, tapi laut jauh ke tengah. Aku agak dalam 500m baru jumpa air laut. Surut ke cetek, aku tak tahu.

Lepas check out aku pergi jalan-jalan kat sekitar kedai di Mersing tu. Cari kasut anak aku lak. Aku perhatikan ada beberapa kedai jual pakaian unit beruniform dan baju pengawas sekolah berbagai warna. Kalau kat JB, tak de dalam sederet kedai tu ada 2-3 kedai jual baju unit uniform. Sebelum balik aku akan singgah beli keropok lekor dan keropok keping kat Sekolah Arab lepas jambatan.

No comments: