Monday, January 12, 2009

BERCUTI PART 1

Assalamualaikum dan salam perpaduan,

Pada 30 Nov 2008 aku ada jemputan kawin kawan sekerja kat Batu Pahat. So aku pun amik peluang bawa family duduk kat hotel Katerina, Batu Pahat. Check in pada 29 Nov 2008.
After diskaun dapat le RM145.00.

Ada dah beberapa kali datang ke sini atas urusan rasmi. Bentuk bangunan ada ciri klasik dan sedikit terpinggir dari laluan utama. Ada shopping kompleks berhampiran. Aku sempat le masuk cari baju sekolah anak aku. Malam tu aku nak belanje makan KFC kat bandar Batu Pahat. Aku perhatikan sistem jalanraya di sini banyak jalan sehala dan no entry menyukarkan pelancung macam aku ni. Beberapa kali aku pusing untuk sampai ke KFC. Tapi sampai juga le.

Esoknya aku bersarapan di cofee house. Oleh kerana aku ramai, kena extra charge RM 19.90 selepas 5% tax. Bayor aje le. Aku ingat dah ada kat Batu Pahat dekat le rumah pengantinnya. Rupanya rumah dia kat Kg Kores, dekat dengan Pontian. Maka aku pun kena drive turun ke Pontian. Tak pe le bawa keluarga bercuti. Sesekali bercuti.

Kepada kekawan, bawa le keluarga bercuti. Banyak lagi tempat kat Malaysia yang belum kite pergi.

No comments: