Monday, January 12, 2009

HARIMAU ZOO SINGAPURA

Assalamualaikum dan salam perpaduan,


Aku ni tak tahan drive jauh-jauh sebab tu aku suka singgah/ berhenti kat tempat rehat atau tempat yang selamat. Balik dari Mersing, aku singgah di Dusun Panti, Kota Tinggi. Dulu aku pernah buat perkhemahan PBSM di sini. Dia ada tapak perkhemahan, chalet, surau, kedai makan, tasik dan zoo mini. Zoo mini ini menempatkan beberapa ekor burung unta, rusa dan pelanduk.


Aku pun pergi le kedai, order minum. Selepas tu aku ke belakang dan nampak ada lebihkurang 6 ekor kucing dalam sangkar. Aku pun amik beberapa batang keropok lekor nak bagi kucing tu makan. Agaknya kucing tu lapar, dia keluar tangan dia. Aku nampak kuku dia atas jari kelingking aku. Aku yakin dia takkan mencederakan aku. Tiba-tiba, aku rasa pedih, kuku dia termasuk dalam kulit aku dan... darah keluar dari jari kelingking aku. Allah!

Aku ingat calar je, rupanya luka dalam. Bila aku tekan, darah keluar lagi banyak. Ini mesti kena inject Titanus, tapi hospital jauh. Aku pun basuh luka dengan air, Aduss pedihnya. Lepas tu aku balut dengan tisu, ikat dengan getah. Berdenyut juga kepala aku. Berguna juga skill BSMM aku. Masa ni aku bayangkan, macamana penjaga zoo yang kena baham dengan harimau putih kat Zoo Singapura tu? Kena cekau dengan kucing pun dah sakit..

Walaupun begitu, aku teruskan perjalanan ke JENGGO, Kota Tinggi untuk makan malam ulangtahun perkahwinan yang ke 15 sebelum balik ke Johor Bahru. Dalam seminggu baru luka aku kering dan baik.

No comments: