Sunday, April 25, 2010

RUMAH BARU

Assalamualaikum dan salam perpaduan

Rumah aku kat Taman Dato Onn dah siap. Aku dah ambil kunci. Khamis lalu dah bayar cagaran TNB untuk pasang meter. Jadi semalam aku ngan family pergi le nak tengok. Rumah memang puas hati. Ada retak sikit-sikit tu nanti aku boleh komplen.

Bila aku buka pintu belakang (backyard) aku terperanjat. Aku ingat pagar tak siap pasang. Apa le pemaju. Rupanya kontraktor sebelah buat extend dan buka pagar aku. Lepas tu pecah dalam kawasan rumah aku. Wah ini sudah lebih. Aku pun call no yang pemaju bagi buat komplen.


Jawapan yang dia bagi buat aku tak puas hati. Dia kata jiran-jiran kena tolak ansur. Masalahnya aku bukan komplen dia buat dalam kawasan dia tapi kawasan aku. Aku belum duduk dah kena pecah, macamana? Kalau nak extend, jangan makan kawasan aku. Kalau ikat batu, pastikan dalam kawasan dia dan tiang tidak boleh dialih. Lagipun kualiti pemaju dan kontraktor tak sama. Dia kata hari Isnin nanti dia akan ambil tindakan.

Aku geram juga, kata gated and guarded tapi jadi macam ni. Aku kesal juga le.

No comments: