Thursday, April 29, 2010

SUKAN IPGKTI - LAKSAMANA JOHAN

Assalamualaikum dan salam perpaduan

Hari ini merupakan hari sukan IPGKTI. Sebenarnya pagi ni aku sibuk mencari pensyarah lelaki dan wanita untuk memasuki acara staf. Nasib baik senarai aku dah print. Jadi aku cari le kat padang. Ada yang sporting dan ada yang spring. Maklumle, umur pensyarah dalam 40 tahun ke atas (dah menopaus pun ada) .

Tanya sorang,
- i've got history sakit jantung
- lutut bengkak
- bahu sakit, baru lepas urut
- dah tua
- obess

Oleh itu aku terpaksa mengambil staf sokongan. Mereka ni walaupun 50 tahun masih steady, siap offer diri lagi. Agaknya pensyarah ni kurang jaga kesihatan.

Dari perasmian, paluan kompang dan gerak silat nampak kemas dan tersusun. Acara balapan/trek dimulakan. Terdapat juga jemputan taska semaian subur, jemputan lari berganti-ganti dari sekolah-sekolah berhampiran mewarnai sukan tersebut.

Kebanyakan acara trek dimenangi oleh Laksamana. Lepas Laksamana, Laksamana lagi, Laksamana lagi. Apabila diumumkan johan keseluruhan Laksamana, aku sedikit terharu. Terharu bukan kerana Laksamana menang, tapi student aku menang dengan usaha mereka sendiri. Secara tak langsung mereka menjaga nama baik aku sebagai Ketua Pensyarah Penasihat.

No comments: