Tuesday, July 19, 2011

YASIIN NIFSU SAABAN

Assalamualaikum dan salam perpaduan.

Pada 16.7.2011 aku balik Tangkak. Mak mertua aku telefon nak buat kenduri tahlil arwah bapa mertua aku. Anak aku yang nombor 3 tu ada perkhemahan kat sekolah dua hari. Jadi aku pun plan balik hari. Kebetulan pula hari tu bertembung dengan Nifsu Saaban. Ada baca yassin 3X.

Aku nak balik malam tu, jadi lepas hantar org rumah dan anak-anak aku, aku drive ke Ayer Keroh nak isi gas. Habis je majlis, kita pun bertolak balik dalam pukul 11.10 mlm. Biasanya stesen gas kat Ayer Hitam dah tutup. Jadi aku pun drive le ke JB. Rasanya boleh sampai. Lepas Shell Tun Aminah, gas aku habis, aku pun tukar petrol tapi engin mati pulak. Puas start tak hidup. Jam pukul 3.00 pagi.

Aku dengan anak aku tolak kereta parking kat Shell. Dalam pukul 4.30 pagi aku call adik aku. Dia datang dan hantar aku ngan anak-anak balik dulu. Esoknya aku ngan anak aku pergi kat kereta dalam pukul 3.00 petang. Aku cek feul filter minyak kosong. AC pump, minyak tak naik. Lepas cuba beberapa kali, aku tengok tak de perubahan, aku tinggal je. Aku fikir nak tarik je ke stesen gas, nak isi gas. Aku cakap dengan Nazri, dia kata OK. Dalam pukul 9.15 mlm dia datang, aku bawa tali nylon je. Aku tanya stesen mana? Dia kata highway pasir gudang.

Dia pun tarik le kereta aku dengan kereta dia. Tali tu lepas ikat, jarak kereta aku dengan kereta dia satu depa je. Sangat dekat dan perlu kewaspadaan yang tinggi. Sampai stesen gas, aku isi gas dan hidupkan. Alhamdulillah hidup.

No comments: