Thursday, July 21, 2011

GURU KAUNSELING & SEMINAR

Assalamualaikum dan salam perpaduan,

Hari ni aku pergi seminar kat IPGKTI, Jumpa kawan-kawan lama.
Dia tanya "pembentang ke?"
Aku kata "peserta je"
Jadi aku ikut le seminar tu.
Ucaptama oleh Dr Haili bin Dolhan, Rektor IPG.
Habis dalam pukul 5.30 petang.

Balik je anak aku hulur kertas,
Cikgu kaunseling bagi.
Kertas kelayakan pembahagian komputer netbook.

Semua ni disebabkan aku pergi ke sekolah pada 17.7.2011. Aku tanya
1. pasal apa prestasi anak aku jatuh teruk sangat; lebih dari 20 markah? Cikgu tu kata subjek baru, pelajar tak menguasai.
2. Aku kata le sebenarnya anak aku tu kecewa tak dapat netbook, dia layak tapi gaji ayah besar.
3. Aku pun cerita le adik dia pun patut dapat tapi alasannya sama.
4. Lepas tu dia blah masuk bilik guru.
Lama sangat tunggu, bila aku masuk bilik guru, dia tengah bergayut.
Lepas tu buat terkejut, tak jumpa cikgu rohaina?

Lepas tu baru terserempak, guru kaunseling tu namanya Rohaina Ahmad. Cerita yang sama.
Aku dah kata dengan kaunselor tu jangan jumpa anak aku pasal komputer netbook tu. Dia janji nak motivasi anak aku.

Jadi aku tanya apa dia buat,
Anak aku kata dia tunjukkan senarai pelajar yang terima beserta gaji ibubapa, penjaga.
Kemudian kena soal macam penjenayah,
- siapa awak tak puashati terima netbook ini?
- bebel pasal cikgu anak 9 dan anak 7
- macam ni ayah awak kata pandai?
Bab menghina ni aku meradang lebih-lebih lagi dia janji nak kaunseling.
Tak pe anak dia
nor asyikin binti saman
UiTM Seri Iskandar, perak
Diploma in statistic
tarikh lahir 16.5.1992

2 comments:

Auto SMVTP said...

Dah tau bapak gaji besar, belikan je la untuk anak 2...kalau untuk kepentingan anak nak belajar, x rugi pun..

Mohd Ali bin Jemali said...

Nak komen post ni, baca dulu artikel ni. "Netbook pemberian kerajaan disalah guna pelajar"
http://www.bharian.com.my/bharian/articles/Netbookpemberiankerajaandisalahgunapelajar/Article