Friday, July 1, 2011

SEKATAN JALANRAYA

Assalamualaikum dan salam perpaduan

Hari Rabu 29.6.2011 aku pergi Batu Pahat. Aku tak ikut highway lalu jalan dalam je. Jimat duit tol. Dalam perjalanan, ada road-block. Polis tu suruh aku ketepi. Dia tengok road tax, hidup lagi. Aku tanya ada apa? Dia tak jawab. Dia bincang dua orang lepas tu dia kata:

"Minta lesen dan IC.."
"Buka bonet belakang.

Bonet aku ni penuh dengan buku, beg baju, tikar getah, jam dan kotak alat. Apahal pulak ni.

Rupanya sekarang ni polis tengah sibuk nak mencegah perhimpunan haram. Jadi semua yang dicurigai diperiksa. Ni kira nak cari sepanduk, baju kuning dan apa-apa bahan provokasi. Malamnya aku tengok TV3, cerita perhimpunan haram, tangkapan orang awam yang pakai baju BERSIH 2.0 dan segalanya tentang 9 Julai 2011.

No comments: