Saturday, October 4, 2008

KAWAN LAMA

Assalamualaikum dan salam perpaduan

(tolong jangan copy atau save gambar ni)

Baru-baru ni aku jumpa kawan lama. Aku pun tak berapa kenal dia, maklumlah... dah lama sangat. Mulanya aku ke tempat dia untuk bertugas sebagai pegawai penilai luar dan dia adalah pegawai penilai dalam di IPT, KL.

Bila sembang tu, dia tanya aku "kau memang asal JB kan?" . Aku mengiakan aje. Tiba-tiba dia tanya lagi, "kau sekolah agama dulu kat majidee?". Aku dah cuak dah.. mana ada orang tau aku sekolah agama kat majidee. Masa tu aku sekolah rendah lagi. Kalau member sekolah rendah tentu sebut nama sekolah kebangsaan je, ni nama sekolah agama aku dia tahu. Alamak.. siapa dia ni. Aku memang banyak lost kontak dengan member satu sekolah dulu.

Soalan last tu aku kalah le, sebab dia sebut nama adik aku dengan bintinya sekali dan kita orang satu kelas darjah 2. Ni memang confirm kawan kelas agama. Dia kata nama ayah aku jarang didengar sebab itu dia boleh ingat. Bila aku tanya member kamcing aku, Hatta dengan Jefri, memang dia kenal sangat le.

Subhanallah..

Dia lulusan awam, lepasan KPLI, tarikh lahir 1971, tinggal kat Bangi, isteri orang Pahang, anak 3. Itu le sikit-sikit data yang aku dapat.