Sunday, December 27, 2009

9912

Assalamualaikum dan salam perpaduan

9912, apa tu? Sebenarnya ia adalah makanan "finisher" ikan keli. Makanan keli ada 2 je, starter (9910) dan finisher (9912). Aku ada informer, dia kata kat Taman Megah Ria murah. Khusairi pun beli RM50 kat Pontian. Selalu aku beli kat Haji Rm55. Aku pun pergi. lokasinya 45 jalan perniagaan 8. Depan jalan besar je. Pejabat kat atas, kena naik tangga. Masa aku datang tu dia baru unloading guni makanan ikan dari kontena. Pekerja tu buat manual je. Kalau aku, memang patah pinggang ooo..kontena 40 kaki..

Harga memang murah dari selalu aku beli. Aku beli 3 guni sekali. Selalunya satu guni bertahan 7-9 hari je. Satu guni 20 kg x 3 = 60 kg. Lepas bayar tu dia suruh aku bagi resit kat pekerja dia. Kalau nak angkat sendiri tak larat le. Sampai bawah aku fikir-fikir siapa nak suruh angkat ni. Tiba-tiba ada mamat Bangladesh bawa forklift. Dia minta resit, aku pun tunjuk. Dia tanya

"mana transport"
"tu.." aku tunjuk, seberang jalan.

Rupanya dia bawa forklift, angkat pallet dan parking belakang van aku, siap jack tinggi sikit. Aku pun loading 3 guni makanan ikan tu. Lepas tu aku pun balik.

No comments: