Thursday, December 24, 2009

RELOAN ASB

Assalamualaikum dan salam perpaduan

Hari ni aku pergi CIMB. Aku nak tanya kadar pinjaman ASB sekarang. Dia kata 3.5%. Aku suruh dia semak baki pinjaman aku dan kadar pinjaman aku dulu. Menurutnya pinjaman aku dulu 5.5%. Aku kata nak reloan boleh? Memula dia kata boleh tapi lepas tu dia kata kena denda!

Denda! Baru aku teringat. Member aku ada cerita masa aku nak jual rumah Larkin Indah aku dulu. Semua pinjaman yang hendak dijelaskan sepenuhnya mestilah melebihi tempoh tertentu. Seingat aku dulu, aku reloan Bank Rakyat setelah lebih setahun buat loan. Tapi CIMB ni aku kena lebih 3 tahun kalau nak reloan. Alamak! Denda bukan sikit 3% dari loan yang aku pinjam. Cash pulak tu. Memang le bayaran bulanan tu kurang tapi tak sanggup aku nak bayar denda, dekat RM6000.00 bayar saje-saje kat bank. Takpe le aku tunggu lagi 2 tahun. Lepas ni nak pergi Bank Rakyat pulak kekalau boleh reloan.

No comments: