Monday, March 29, 2010

CAT RUMAH

Assalamualaikum dan salam perpaduan.

Semalam aku cat rumah. Dah 2 hari aku mengerjakan rumah ni. Sebenarnya bukan kotor sangat dinding tu, dan aku pun bukannya nak cat pun, raya lama lagi. Tapi ni le permintaan pelik orang yang nak menyewa rumah aku ni.

"Saya nak bilik warna putih, Saya tak kisah, Isteri saya yang nak!"

Itu le perkataan yang diulang-ulang. Dia ni kena queen control ke? Takut sangat kat bini. Masalahnya 2 dinding bilik tu warna merah jambu (pink) dan satu warna biru. Kalau nak putihkan pink rasanya boleh diusahakan tapi nak putihkan biru tu ada problem banyak. Dia kata ruang tamu nanti dia cat. Jadi aku pun kata cat sekali le bilik tu tapi dia minta RM300. Dia kata abang tanye le berapa biasa orang amik upah. Fulamak!! aku pun angin le.

Sebenarnya aku ada roller, takung, berus cat 3". Bila-bila masa aku boleh cat. Aku dah tanya kedai, cat emulsion putih 7 liter baru RM29 je. Jadi aku pun beroperasi. Hari pertama aku cat satu lapis dulu. Cat ni kena biar kering dulu untuk tengok hasilnya. Memang le bertompok-tompok dan kena touch up. Dalam 6.30 ptg, aku sempat buat 1 bilik je. Aku cuci roller dengan takung. Lepas tu aku cari orang yang nak sewa tu bagitau nak sambung esok dan problem dinding biru tu. Dia kata esok dia nak datang dengan bini dia pukul 2.00 petang. Aku pun balik dengan family aku.

No comments: