Monday, March 29, 2010

CAT RUMAH2

Assalamualaikum dan salam perpaduan

Hari ni aku datang lagi. Nak selesaikan kerja semalam. Lagipun penyewa tu dah janji nak datang petang ni. Aku periksa bilik biru tu dulu, memang tak sekata cat tu. Aku rasa malu juga kalau hasilnya begitu.

Tapi macamanapun aku kena mula mengecat bilik sebelah dulu. Aku pun bentang kanvas dan bancuh cat. Habis cat bilik tu aku biarkan kering dulu. Tiba-tiba "Assalamualaikum!". Terkejut aku, suara perempuan. Ingat jiran aku rupanya isteri penyewa aku. Main terjah je. Aku masa tu pakai seluar pendek je dengan baju pagoda. Lepas tu baru penyewa tu datang. Isteri dia tengok bilik biru tu, bilik air dan bilik lain. dia kata OK. Lepas tu dia bayar deposit dengan sewa dan aku bagi kunci. Aku minta tempoh lanjut untuk menyiapkan cat.

Lepas dia keluar, aku balas lagi satu lapis cat. Alhamdulillah akhirnya 2 bilik dapat warna putih cuma pantulan pink dan biru tu masih ada. Cat berbaki sikit untuk bilik ketiga. Aku rasa 7 liter tu sepatutnya cukup untuk 3 bilik tapi disebabkan nak overcome warna putih maka banyak lapisan disapu. Jadi akupun beli cat lagi untuk top up.

No comments: