Wednesday, October 27, 2010

Cadangan proposal

Assalamualaikum dan salam perpaduan.

Semalam aku bentang cadangan proposal pada peringkat penyelia utama dan penyelia bersama. Oleh kerana penyelia utama aku ni Ketua Jabatan, aku kena bentang dalam bilik mesyuarat yang digunakan untuk mesyuarat bersama dekan, timbalan dekan dan lain-lain.

Habis pembentangan, biasalah dapat feedback. Aku puji le penyelia-penyelia aku ni. Dia bagi maklumbalas macamana nak berfikir cara PHD. Soalan kenapa, kenapa, kenapa dan apakah sumbangan aku dalam kajian ni buat aku terfikir gak. Dia kata kajian aku belum sampai tahap PHD dari segi objektif kajian dan persoalan kajian. Hmm pening gak aku. tapi aku kena terus berusaha sebab ini impian aku.

Antara komen mereka ialah:
- adakah sijil MARA diiktiraf JPA?
- apakah artikulasi pelatih MARA?
- letakkan sekurang-kurangnya 2-4 penulis dalam satu perenggan
- apakah bentuk bimbingan

Memang aku kena banyak membaca. Mulakan dari latihan dan pilih apa yang dapat disumbang dalam latihan tersebut.

No comments: