Wednesday, October 6, 2010

SEMINAR

Assalamualaikum dan salam perpaduan

Aku menghadiri seminar pada 5-6 Oktober 2010. Sememangnya seminar ni menjadi satu platform untuk menambah ilmu dan markah dikira dalam penulisan progress report. Seminar ni tajuknya
2nd World Congress Technical and Vocational Education Training (TVET)

Akhir ucap utama, speaker tu kata "Happy Teacher Day!", aku macam termangu-mangu. Demam turun kapalterbang ke? Bila pengacara beritahu, baru aku tahu iaitu 5 Oktober 2010 adalah hari guru sedunia. Kenapa Malaysia tak sekalikan Hari Guru 5 Oktober setiap tahun?

Kalau kongress tu world, tentulah speakernya bercakap dalam bahasa Inggeris. Speaker utama datangnya dari Filipina, Professor pelawat dari German. Seronok juga dengar seminar ni, ada ayat-ayat yang aku belajar seperti
- hand the floor to ...
- give a big applause to

Dalam seminar ni, aku kena bayar RM100. Dapat le beg, CD, pen, memo pad, sijil dan tag. Rasanya berbaloi juga datang seminar ni cuma aku belum berapa pandai nak soal soalan. Aku kena up kan skill ni juga nanti.

No comments: