Wednesday, August 20, 2008

AUDIT ISO 2008

Assalamualaikum dan salam perpaduan

Audit datang lagi. Kali ni peringkat dalaman je.
Walaupun dalaman kena amik serius juga.
Audit yang akan dilihat dari 1 mac 2008- 31 Julai 2008.
Jumaat 8hb Ogos lalu diadakan bimbingan oleh LPS maktab.
Diedarkan struktur organisasi IPTI yang baru.

Pada hari Selasa 12 hb Ogos audit pun bermula
Peringkat pensyarah hanya LAM PT09 je terlibat
4 orang terpilih dari jabatan aku.
Aku salah sorang daripadanya.
Dah lama aku siapkan folio tu.

Yang datang audit jabatan aku dari jabatan IP
Aku yang ketiga.
Dia pun tengok le..

BERMULALAH SOALAN..
Dia pun tanya
" Jadual waktu yang disahkan KJ, .. ada
" Sukatan Pelajaran LK dan AutoCAD, Pedidikan Moral.. ada
" LAM PT09-01 LK dan AutoCAD, .. ada, pendidikan moral mana?

Alamak aku terlupa nak print, tapi dah dapat.
Aku pun cakap "belum print.. tapi ada dalam pen drive
Aku pun tunjuk pen drive
"Hmmm.. ni boleh dapat CAR, bila dapat tu?
Aku cakap le semalam petang dari Jabatan lain, sebab tu ada sedikit masalah komunikasi
"OK aku tulis belum terima..
KJ sudah pasang telinga dan jeling dari belakang divider depan komputer.
Cekap KJ aku ni.
Lega aku..

Lain-lain macam senarai nama pelajar, PT09-02 dan PT09-03 lepas. Minit mesyuarat pengesahan penerimaan PT09-03 pun ada, KJ dah hulur semalam.

Bila aku buka PT09-01 Pendidikan Moral yang diberi, aku tengok diaorang pakai versi Feb 2007. Nasib baik aku tak print dulu. Kalau tak.... problem. Audit tu nak tengok kepatuhan ISO versi Feb 2008. Tapi sekurang-kurangnya aku dah lalui audit ni. Aku tak lari pun.
Aku kan lelaki.

No comments: