Monday, August 4, 2008

PC FAIR

Assalamualaikum dan salam perpaduan

Tajuk : PC FAIR
Tempat : Persada Johor Bahru
Tarikh : 1-3 Ogos 2008

Jumaat lepas aku pergi PC FAIR kat tempat aku. Pengunjung punya le ramai. Sesak pun sesak. Parking pun payah. Aku suka survey dulu. Ada le barang nak survey mcm
  • Hardisk 160 GB
  • pen drive 2 GB
  • LCD projector
  • MP3/ MP4/ MP5
  • Modem + wireless acess point
  • Card reader

Banyak syarikat terlibat dalam menjayakan PC FAIR ni. Aku tengok yang datang banyak dari kalangan student tak kira le IPG/ IKM/ UTM/ UiTM/ Kolej Jururawat dan sebagainya termasuk le pengunjung antara bangsa seperti mamat-mamat bangladesh dan mat saleh.

Harga boleh tahan murah. Itu ari tengok kat Low Yat pun SD card 4GB - RM 73 dan pen drive 2GB - RM 29. Aku beli kat PC FAIR SD card 4GB - RM 58, Pen drive 2GB - RM 23, MP3 1GB - RM 59. Ok le tu. Wireless + modem + 4 port + 1 usb cuma RM 140. Aku dah pasang benda ni kat rumah. Sekarang notebook aku dah boleh guna wireless.

Nak cerita aku nak beli RAM dan Hardisk untuk notebook,
Aku cakap kat tokey tu, " nak hardisk 160GB untuk notebook."
Dia tanya, "u punya SATA ke PATA?"

SATA, PATA? amenda tu? Setau aku ada satu je SATA ni dah ada PATA lak.
PATI tu aku tau le Pendatang Asing Tanpa Izin.
Aku tanya RAM lak, "RAM berapa harga?"
Dia kata, " DDR ke DDR2.."

Adooii.. pening kepala aku.
Nak beli mesti kena confirm betul-betul.
Ni kena balik amik notebook. Senang nak crite.
LCD projector paling murah RM 1599 dengan voucher lampu RM 500 dan presenter + laser.
Sekarang ni ada Hardisk antishock. Dia ketuk-ketuk, ngeri aku tengok

Aku tak beli dulu. Menteri kewangan kata tunggu budget 2009.
Aku kena utamakan keluarga. Akukan LELAKI


No comments: