Sunday, August 31, 2008

HARGA NAIK LAGI

Semalam aku pergi Carrefour pandan. Selain shopping, biasanya aku akan check paras gula dalam darah dan tekanan darah kat kedai PHARMACARE di situ. Dulu aku biasa check RM2.00 untuk ujian paras gula dan tekanan darah tu percuma je.
Semalam dia kata dah naik RM3.00 untuk ujian paras gula dan RM1.00 untuk tekanan darah. Dalam hati aku kata "cekik darah betul!!". Aku cuma buat check paras gula je. Dia tanya nak check tekanan darah, aku kata tak payah. Lagipun naik darah dengar harga baru tu. Aku kata nak check tekanan darah kat bawah, percuma (kebetulan ada check tekanan darah, BMI dan lemak oleh NIC percuma kat paras bawah).
Aku tanya bila naik, dia kata 27hb Ogos lepas. Hmm.. masa minyak naik dia tak naik, masa minyak turun lak dia naik. Sepatutnya sebagai kedai yang menyediakan barangan kesihatan, anggap le pemeriksaan tekanan darah ni sebagai sumbangan kepada masyarakat sihat. Dulu masa free pun dah untung banyak. Ni kalau dah cas, lagi banyak le untung.

No comments: