Sunday, March 8, 2009

KARNIVAL KAGUM 2009

Assalamualaikum dan salam perpaduan

Institut aku terlibat sebagai tuan rumah/pengerusi KARNIVAL KAGUM IPGM 2009. Jadi aku ni kena tarik jadi AJK pengangkutan. Dalam masa yang sama BSMM nak amik aku juga. Konfliknya, kedua-duanya berjalan serentak. Oleh kerana ada lebih kurang 5 venue pertandingan, maka tugas aku ialah mengelola bas ke semua venue yang ada ikut masa. Jika 19 IPGM membawa 3 bas, maka ada 57 bas sepanjang KAGUM tersebut.

Masalah yang ditimbulkan ialah lojistik.
  • di mana nak tempatkan bas-bas ini?
  • di mana nak tempatkan pemandu-pemandu ni?
  • makan-minum pemandu?
  • tempat tidur pemandu?
Semasa lawatan tapak, aku dapati bas boleh di letakkan di :
  • Sekolah Sukan Bandar Penawar : luas dan besar
  • Persekitaran Stadium Kejora : jalan kecil dan sempit
  • Pusat komuniti KBS : ada lebihkurang 30 parking kereta je
  • Dewan serbaguna : banyak parking kereta, bas terhad.
Kesimpulannya, ada tempat yang bas boleh tinggal dan ada tempat yang bas perlu balik ke SSBM.

Aku harap KAGUM 2009 dapat berjalan lancar tanpa masalah yang kronik.

1 comment:

Walud said...
This comment has been removed by a blog administrator.