Thursday, March 5, 2009

PENUTUPAN AUDIT ISO

Assalamualaikum dan salam perpaduan.

Baru sebentar tadi audit ISO telah ditutup rasmi.
Inilah masa yang ditunggu-tunggu oleh pensyarah dan staf sokongan.
Persoalannya, " Adakah institusi aku berjaya atau gagal dalam audit ini?"

Keputusannya, tiada NCR dan 3 OBS. LEGA!!

Jabatan yang palng cekap dan cemerlang ialah pengurusan elaun pelajar. Siap audit tu boleh tanya dengan student secara langsung. Ini dipanggil CROSS CHECK atau rujuk silang. Ade le jabatan yang membuat beberapa kesilapan tetapi bukan jabatan aku le.

Ada beberapa teguran le yang aku nak letak sebagai panduan akan datang.
- ada pensyarah yang menggunakan versi Feb 2009 (sepatutnya Feb 2008)
- penulisan refleksi - telah dilaksanakan berulang-ulang kali.
- masih menggunakan format Mei 2005
- borang penilaian pelajar kepada pensyarah yang sudah diproses

Aku tertarik apabila audit melaporkan bilik pensyarah jabatan PJK tidak melambangkan standard pensyarah DG48/ DG52. Ini satu pembelaan yang wajar dan tentunya PJK akan mendapat bilik pensyarah yang baru. Inilah yang dulu berlaku apabila JIP dilaporkan sesak, mereka dapat bilik yang besar dan selesa.

Aku rasa bangga juga kerana berjaya melalui proses audit ni. Aku kan lelaki..

1 comment:

Walud said...
This comment has been removed by the author.