Saturday, March 21, 2009

PEPERIKSAAN PTK

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Hari ini 19.3.09 aku mengambil peperiksaan Penilaian Tahap Kecekapan (PTK)

Tempat : SMK Sultanah Engku Tun Aminah, Johor Bahru.
Kod dan nama kertas : 702/15 Pengurusan bagi Pensyarah Maktab dan Kolej Matrikulasi.

Aku dah dapat 4 - 3. Ini dah kali ke berapa aku amik untuk lulus pengkhususan. Kira untuk naik pangkat dah OK, cuma untuk anjakan gaji ke P3, kalau ada rezeki.

Dalam dewan tu cuma aku sorang amik kod 15 ni. Kekawan semua tak nak amik sebab dia kata tahun ni dapat KUP DG44. Jadi amik ke tidak, naik DG44. Konflik akan berlaku kalau ada dapat 4 dalam kertas ni.

Ikut pekeliling, tidak boleh ada 2 kenaikan dalam satu tahun (kata PE aku)
Bermaksud, kalau aku dapat P3 pada tahun ini, kenaikan DG44 aku adalah pada tahun depan.
Maknanya : aku akan berada pada P1T1 DG44 lewat setahun dari kekawan yang naik tahun ini.
Rugi gak rasanya. Biasanya surat pengesahan DG44 akan sampai lewat dua tahun, agak-agak 2011 baru dapat.

Tapi aku tak kisah pun, aku suka amik periksa. Uji kemampuan diri, aku kan lelaki.

No comments: