Sunday, January 17, 2010

KERUSI URUT

Assalamualaikum dan salam perpaduan

Balik dari Bandar Seri Alam, aku singgah kat TESCO Plentong. Nak makan tengahari. Bila masuk ke dalam, aku terlihat gerai GINTELL. Barangan senaman dan kerusi urut. Dulu aku ada terbaca gintell ni pernah offer kerusi dia bawah RM2000. Masalahnya susah nak cari kiosknya. Yang selalu nampak OGAWA, TAKASHIMA.

Jadi aku pun sapa salesman dia. Dia ajak try kerusi urut dia. Aku pun duduk, menyelesakan badan. Model yang aku duduk ni hampir RM7000. Banyak boleh adjust, ketinggian leher dan kedalaman tekanan. Teruja aku dibuatnya. Dia kata kalau beli model ni boleh pilih barangan lain sebagai hadiah. Aku pilih alat senaman yang step yang gegar tu. Rupanya ada banyak teknik dan gaya yang memberikan kesan yang berlainan. Ada berjalan, skipping dan macam-macam lagi.

Rasa hati nak beli, tapi kad kredit aku pun dah cecah siling. Kalau share 3 kad pun belum tentu lepas. Dia pun cerita pasal AEON dengan 1% interest selama 3 tahun. Nak tunggu 3 tahun, agaknya mesin pun dah tinggal rangka. Walaupun tak jadi beli, aku puji salesman dia, FARID yang menerangkan dengan jelas dan demo sekali. Boleh jadi jurulatih gym dia ni.

No comments: