Wednesday, August 25, 2010

DEMAM

Assalamualaikum dan salam perpaduan

Minggu lepas anak aku demam. Mula hari Rabu, masa aku tak de pulak tu. Memula yang bongsu, kemudian yang sulung, yang tengah, dan seterusnya. Anak aku ni demam, badan panas dan muntah. Bila muntah, batal puasa. Balik je aku belikan ubat demam, ubat selesema dan kool fever satu kotak.

Semalam anak aku demam lagi, aku pun bawa gi klinik sebab nanti 3 hari aku takde. HA tu tanya
Dah berapa hari demam?
Anak aku kata 4 hari.
Terus dia tulis FBV dalam kad. Aku pun tak tahu FBV tu apa, Facebook kot? HA tu kata kena check darah. Sekarang ni prosedur, demam lebih 4 hari suspek denggi. Anak aku pun gi beri darah, tapi bila nak hantar makmal dah tutup. Jumpa HA tu, dia bagi ubat dulu dan minta nombor telefon. Kalau ada kes, dia telefon semula. Waktu ambil suhu, dia kata 37 darjah je. Dia bagi antibiotik.
Sekarang ni memang nyamuk banyak kat dalam rumah aku. Kalau anak aku tidur tu memang "main gitar" mengggaru sana sini. Aku memang ada belikan kelambu tapi tak nak guna. Bahaya juga tu.

No comments: