Thursday, August 12, 2010

RAMADHAN 1

Assalamualaikum dan salam perpaduan

Semalam bulan ramadhan dah tiba. Lepas sahur aku dan anak-anak pergi surau untuk solat subuh berjemaah. Subuh ni memang happenning, ramai jemaah. Aku jumpa kawan aku, Saiful, Abu Hurairah, Yunus, Hussin, Nizam. Imam solat tu Ustaz Nahi, pensyarah baru tempat aku.

Pagi tu aku kena pindah ikan, jadikan 2 kolam. Kalau lambat, ikan boleh mati. Selain tu kena isikan air supaya ikan boleh bergerak. Dalam pukul 1.50 ptg semuanya siap. Lepas tu aku pergi rumah aku kat Bandar Dato Onn. Dia dah ganti jubin yang rosak. Lepas kemas rumah, pergi lak bazaar ramadhan. Macam-macam ada, sup, nasi berlauk, mee, apam balik, kuih-muih dan air. Kemudian singgah Masjid Bomba, ada bubur lambuk. Anak aku ambik 2 bungkus

Petang tu aku ngan family berbuka kat masjid. Aku suka berbuka kat masjid sebab senang dan ringkas. Lepas berbuka, terus solat maghrib. Kalau nak sambung lepas solat pun boleh. Malam ni atau pagi esok aku kena pergi UTHM, ada kelas pagi.

No comments: