Sunday, May 17, 2009

BLOG BERDUIT

Assalamualaikum dan salam perpaduan.

Hari ni aku baru balik dari Yong Peng. Aku jumpa seorang blogger yang menjana pendapatan dari BLOGSTARZ. Dia ajak aku join dan kempen le kebaikannya. Ada 5 faedah (duit) yang boleh didapati dari BLOGSTARZ ni.

- adshare
- promosi produk / perkhidmatan/ kepakaran sendiri
- IOD (Information on Demand)
- Perlantikan blogger-blogger baru
- pairing dan flushing

Sebenarnya aku berminat nak tau sms percuma, IOD dan blog yang boleh menjana pendapatan. Terdapat beberapa plan serendah RM99, RM297 dan seterusnya. Ada beberapa perbandingan yang aku nak tuliskan bila BLOGSTARZ vs blogger

BLOGSTARZ memberikan 1 blog sahaja (satu domain/nama) untuk semua blog yang ada. Maknanya aku kena buat semua blog yang aku ada ke dalam satu blog (macam archive le!). Semua orang boleh tengok dan rayau blog aku yang lain. Ini sedikit sebanyak mengganggu privasi aku. Selama ni aku asingkan blog bisness, blog keluarga dan blog akademik. Takut juga student kata amik kesempatan mengajar sambil berniaga. Kemudian dia macam halaman-halaman berterusan. Kalau aku nak tambah nota camne? Aku ngajar banyak subjek!

Tentang plan marketing, pair, flushing dan lain-lain aku dah mahir sejak masuk uptrend2u dulu. Mula-mula tu kagum le, lepas lebur RM2,XXX.XX aku pasrah le aku tak boleh dan tak pandai berniaga. Aku cerita bisness, propek cerita masalah dia. Masuk 4-5 kali, kawan tengok kita pun lari.

Aku nak cuba gak BLOGSTARZ ni sebab boleh memperkembang bakat dan bisness aku sambil buat duit. bayarannya pun sekali seumur hidup. Jadi kenapa tak cuba, aku kena cuba, aku lelaki

No comments: