Sunday, May 10, 2009

CITRUS HOTEL 2 : AHLAN WA SAHLAN YA HABIBI

Assalamualaikum dan salam perpaduan

Petang ni aku beli beg, nak gantikan beg yang aku kopak semalam. Semalam member aku tanya beg sedondon (beg besar beroda dengan beg kecil sama color) kat gerai tu dia nak RM195.00. Aku tak beli yang tu, aku beli le dengan harga berpatutan. Malam ni aku plan nak pergi UPTOWN.

Malam tu, sorang member UPTOWN aku tarik diri, kaki sakit. Nasib baik ada sorang lagi bawa kereta. Alang-alang naik kereta, biar jalan jauh sikit. So dia bawa le ke Sungai Wang-Bukit Bintang. Walaupun sudah 10.20 mlm, suasana meriah. Ada pemuzik jalanan, pertunjukan ular dan monyet, live band dan cafe. Kos kehidupan memang tinggi. Makan 3 roti bakar dengan 2 air kelapa dan fresh orange jejak RM27.00. Lepas tu aku pergi refleksilogi RM25 untuk 30 minit tapi dia tambah 10 minit lagi.

Banyak kebaikan refleksologi ni. Dia menggunakan tapak kaki untuk menekan poin saraf pada keseluruhan badan. Istimewanya tempat ni ialah kerusinya besar dan selesa bukannya kerusi malas plastik. Sambil refleksologi tu aku berbual-bual le dengan tukang urut tu. Dia berasal dari Surabaya dan pernah mengurut di Bali. Suaminya beragama Hindu tetapi sudah masuk Islam.

Sebenarnya bila berkunjung ke sini pada waktu malam, suasana sekeliling seolah-olah berada di negara Arab. Ini disebabkan ramai pelancong Timur Tengah di sini. Konsep seperti tempat duduk bersila dihias langsir-langsir jarang, menghisap sisha (bara berperisa epal, strawberi yang disedut dengan paip panjang) dapat dilihat disekitar kawasan ini. Kalau siang hari, mau terbakar kulit tapi bila malam suasana sangat kondusif. Aku pun rasa macam pergi umrah pulak bila dikelilingi dengan pak Arab ni.

Habis refleksologi aku pun balik. Sampai hotel aku terus tidur, nanti nak bangun pagi. Kerja tak siap lagi. Aku kena kerja, akukan lelaki

No comments: