Sunday, May 10, 2009

CITRUS HOTEL 1

Assalamualaikum dan salam perpaduan.

Hari ni aku nak cerita tempat mesyuarat aku di Citrus Hotel, Jalan Tiong Nam, Off Jalan Raja Laut. Bila baca surat tu, aku memang tahu le jalan ni. Dulu aku belajar kat UTM, KL dan kawasan ni kawasan permainan aku. Mula-mula aku ingat ini hotel "rebranding" macam Hotel Quality atau Impiana Hotel tapi bila sampai, tempat ni memang aku tak tahu. Nasib baik aku naik teksi, kalau datang sendiri, memang tak jumpa.

Hotel ini bukannya kat main road tapi berada di lorong kecil. Nak masuk kena jumpa Pejabat PAS disebelah kanan, kemudian belok ke kiri dan kiri lagi. Hotel ini ada masalah parking yang serius. Dulu ada tempat parking tapi dah dibeli oleh individu lain. Maka tak de le parking. Kawan aku kena saman Bandaraya kerana meletak kenderaan di garisan kuning semasa kursus ni.

Kelebihan hotel ini ialah ia terletak di pusat bandar Chow Kit. Terdapat banyak gerai jualan jika kita mengikut jalan rentas jalan Raja Laut ke Jalan Tunku Abdul Rahman. Ada gerai baju bundle, alat ketukangan, jam, kasut, aksesori handphone macam di Petaling Street. Pada malamnya aku dan rakan menyusuri Lorong Haji Taib menyaksikan manusia dan tempat refleksologi. Selain itu aku menyusuri Wisma Safuan, pasar Chow Kit terus keluar ke Pasar Raya Batu Road. Kehidupan di KL tidak pernah sunyi. Hasrat nak tengok uptown kat Chow Kit tidak kesampaian kerana keluar awal. Uptown biasanya bermula pukul 11.00 malam hingga 3.00 pagi.

No comments: