Sunday, May 10, 2009

CITRUS HOTEL 3 : ADIK ANGKATMU ANAK MURIDKU JUA

Assalamualaikum dan salam perpaduan

Malam ni aku sambung lagi mesyuarat. Petang tadi member aku kata nak jumpa dan keluar dengan adik angkat dia. Tu yang aku gi beli beg sorang-sorang. Balik hotel je, aku nampak member aku lagi. Dia kata jalan jem, adik angkat dia on the way. Time pulak tu dekat pukul 7.00 so dia ajak aku dinner sekali. Aku menolak kerana baru sampai dan nak hantar beg ke atas, mandi dan solat maghrib dulu. Aku pun tertanya-tanya gak siapa adik angkat dia tu.

Malamnya aku nampak le member aku dengan adik angkat dia tengah bincang. So aku pun lalu kat tangga dan nampak marketing plan. Ini cerita bisness. Tengah aku nak naik je, member aku pandang atas. Tiba-tiba adik angkat dia tanya dia,
"Ini cikgu sekolah teknik, kan?"
"Iya le." member aku jawabkan untuk aku.
"Kau kenal tak dia, Li?" member aku tanya kat aku.
Aku angguk je sebab tak nak ganggu perbincangan mereka.

Aku rasa kecik betul dunia ni. Umur dia 24 tahun, maknanya SPM tahun 2003. Sewaktu tu aku mengajar di Sek Men Teknik Kota Tinggi dan bertukar ke tempat kerja sekarang. Itulah cikgu, selalu disapa dimana sahaja tempat berjumpa. Pertemuan ini memang tidak dirancang tetapi Allah yang menentukan. Sungguh aku tak sangka pertemuan adalah pertemuan:
ADIK ANGKATMU ITU RUPANYA ANAK MURIDKU JUA...

No comments: