Thursday, July 8, 2010

TELEKOM

Assalamaualaikum dan salam perpaduan

Hari tu aku daftar untuk unicool pack. Pakej telefon, streamyx dan netbook HP. Semalam aku terima telefon dari kedai telefon Batu Pahat, dia tanya nak pakej mana? Unicool atau 1Malaysia?
Aku tanyaleh apa bezanya.

Dia kata pakej unicool dapat netbook manakala 1Malaysia dapat desktop. Aku tak nak le desktop. Aku nak netbook sebab laptop aku pun spec dah lama. Hardisk cuma 60GB, RAM 512 DDR2 dan processor Intel Celeron. Kata anak saudara aku HP ni Hardisk 150GB dan upgrade tak perlu line baru, guna line sedia ada.

Masalahnya telekom ni kata kena buat line baru. Pemasangan baru dan no telefon dan akaun streamyx baru. Kemudian telefon ni kena pakai i-talk? Confuse aku. Tak kisah le, janji dapat netbook. Bila dah siap pemasangan baru no lama boleh dipotong. Aku tanya bila dapat? Dia kata prosesnya sebulan.

Aku amik pakej unicool, speed 1M, RM68 sebulan, deposit RM75 dan pemasangan RM50.

No comments: