Monday, July 19, 2010

WORKSHOP MILLIONAIRE MINDPOWER

Assalamualaikum dan salam perpaduan

Aku sampai di PWTC dan kebetulan ternampak surau. Jadi aku jamak dan qasar solat dzuhur dan asar. Lepas tu baru cari abang aku. Rupanya kalau hari Sabtu ni, banyak syarikat buat talk, funtion kat sini. Aku jumpa ECPI, saham dan macam-macam. Semuanya penuh dan dapat sambutan. Lepas daftar tu, aku pun masuk. Belum pukul 2.00 ptg tapi sit dah hampir penuh.

Dalam 2.30 ptg, penceramah Dato Dr Ibrahim pun tiba menyampaikan ucapan dan ceramahnya. Caranya bertenaga, kecindan, santai dan dapat menarik minat penonton yang hadir. Aku rasa dia menguasai pentas dengan baik. Kira one-man-show. Masa 4 jam berlalu tak dirasakan. Banyak yang diceritakan tentang mindset yang selalu kita alpa menyebabkan kita kurang berjaya.

Habis majlis tu, ada beberapa sesi seperti ambil gambar, beramah mesra dan lain-lain. Aku tengok jam dah pukul 7.12 mlm. Aku cari surau, solat maghrib dan isyak secara jamak dan cari jalan balik ke Bukit Jalil. Rupanya stesen LRT berada sebelah The Mall je. Aku naik LRT sampai stesen Chan Sow Lin sebelum bertukar tren ke Bukit Jalil.

Sampai stesen bas Bukit Jalil, aku beli tiket balik ke Johor Bahru. Aku ingat kat sini ada tiket 1.00 pagi tapi last bas pukul 11.30 malam je. Aku pun beli. Aku naik bas, pasang kain pelikat dan kelubung. Aku sedar dah sampai stesen bas Larkin pukul 3.30 pagi.

\rm600 bioaura

No comments: