Wednesday, July 28, 2010

SCORE A

Assalamualaikum dan salam perpaduan

Hari ni kebetulan kelas ditangguhkan. Jadi aku berjalan sekitar UTHM. Kebetulan pula ada hari Kerjaya dan aku terpandang satu flyers " BE YOUR OWN BOSS IN YOUNG AGE " anjuran Student in Free Enterprise (SIFE) di Theater 2, pukul 3.00 ptg. Bayaran cuma RM3.00 untuk tabung SIFE. Aku pun join.

Masa dijanjikan, aku pun sampai. Aku tengok adalah 4 orang India sedang mundar mandir, pakai kot. Aku ingat student juga sebab muda. Memula sorang tu bagi talk, nama dia Krishnan bercakap tentang score A. Kemudian diikuti oleh seorang lagi India, nama dia Vikey... Rupanya dia adalah jutawan yang tertera dalam flyer tu. Dia menjadi jutawan dalam umur 26 tahun sahaja!! Subhanallah.

Gaya penyampaian menarik, antara jutawan yang dihasilkan oleh syarikat. Terdapat 2 pakej iaitu RM1788 (EP) dan RM5548 (EE). Malam tu ada talk lagi pukul 8.00. Aku datang sebab nak tahu marketing plan dia. Memang best le, cerita mesti pendapatan RM300,000 ke atas dalam masa 3 bulan. Tapi bila kata ada maintain, aku kena fikir balik. Maintain ada 3 cara:
- buat pembelian portal.
- ada 10 pair
- aktifkan satu portal.
Orang dah jadi jutawan, aku pun boleh.

No comments: